Terug naar nieuwsoverzicht 4 december 2014

Nieuwe ondertekenaars Code

Tien organisaties ondertekenden op 25 november jl. de Code Verantwoordelijk Marktgedrag tijdens een regionale ondertekeningsessie in Hotel Golden Tulip in Doorwerth. ‘Kwaliteit van schoonmaakwerk en de positieve rol van de Code, waren de sleutelwoorden tijdens deze bijeenkomst. Kwaliteit van schoonmaakwerk boven de prijs ervan, heeft voor iedereen waarde. Dat werd door de kersverse ondertekenaars vandaag bevestigd’, constateerde de tevreden commissie voorzitter, Kees Blokland.

Op 25 november 2014 ondertekenden de volgende bedrijven de Code: de Booy & de Rooy Schoonmaak Dienstverlening, Breedweer schoonmaakbedrijf en glazenwasserij, Empire Schoonmaakbedrijf, Schoonmaakbedrijf De Gouden Spons, De Haagse Scholen, Hacron Schoon, Handelsmaatschappij Mr. Twinkle NV – ho Dora Schoon, M TOTALCARE BV, Sanitronics en Superclean Schoonmaakservice bv.

Positieve invloed Code
Uit de gespreken met de nieuwe volgers van de Code bleek de Code ‘als vanzelfsprekend in de bedrijfsvoering te passen en gebruikt te worden. De Code vergroot het bewustzijn van de verwachtingen van opdrachtgevers en klanten. Bovendien helpt het Codegedachtegoed bij het maken van afspraken met opdrachtgevers: geld is niet langer het leidend principe; het gaat om de kwaliteit van schoonmaakwerk. De Code heeft hier een positieve invloed op’, aldus enkele uitspraken van de nieuwe ondertekenaars.

Motivatie
Voordat organisaties de Code Verantwoordelijk Marktgedrag ondertekenen, worden zij door de voorzitter van de commissie Code uitgenodigd om in een regionale ondertekeningsessie te vertellen wat hun motivatie is om te ondertekenen. Ook wordt hen gevraagd om te vertellen hoe zij de Code gaan inzetten binnen hun organisatie.

Samen naar een sterkere keten
De Code werd op 21 juni 2011 geïntroduceerd om een einde te maken aan de doorgeschoten marktverhoudingen in de schoonmaak- en glazenwasserbranche.

Een initiatief waarmee de branche eerlijker en duurzamer kan werken. Alleen door actief samen te werken kunnen opdrachtgevers, werkgevers, werknemers en intermediairs in de branche een sterke keten vormen.